TERMENI SI CONDITII GENERALE SI SPECIALE*) PENTRU EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL LA DISTANTA INCHEIAT INTRE CONSUMATOR SI PROFESIONIST**)
Termeni si conditii generale
Potrivit actelor normative in vigoare:
In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare: de transport, de constatare, de mici revizii, de mici remedieri etc.
In cazul produselor ce au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic, pentru a inlatura contactul direct al agentilor alergeni cu pielea sau producerea de infectii si micoze, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vanzator conform prevederilor legale.
Profesionistul va acorda Consumatorului un drept de retragere conditionat de indeplinirea prevederilor OUG 34/2014.
Termeni si conditii speciale
Declaratia Consumatorului cu privire la retragerea Consumatorului din contractul la distanta poate fi trimisa Profesionistului fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.
Este preferabil ca declaratia de retragere a Consumatorului sa fie trimisa Profesionistului chiar in ziua in care Consumatorul returneaza produsul catre Profesionist, sau cel tarziu in ziua urmatoare, pentru ca Profesionistul sa isi poata respecta obligatiile legale in termen.
Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":
Produsele trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de OUG 34/2014.
Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii" existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator.
Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": factura de cumparare, certificatul international de garantie in cazul in care acesta a fost livrat Consumatorului la cerere, doar pentru uz in afara Romaniei****) si orice documente/accesorii/cadouri cu care a fost livrat. Va recomandam ca produsul sa fie insotit de ambalajul original.
Consumatorul va expedia produsul catre Profesionist prin intermediul serviciilor de curierat/postale avand obligatia de a inscrie pe documentul de transport al produsului urmatoarele "informatii obligatorii":
Expeditor: Nume si Prenume Utilizator;
Destinatar: MADINACRIS; Adresa: Bdul Th. Pallady 66A, bloc 1, et.3, ap. 57, Bucuresti;
Numarul si data facturii de cumparare a produsului.
Atentie! Costul de retur nu se restituie Consumatorului, iar contravaloarea costului de transport trebuie platit integral de Consumator in termenii si conditiile de mai jos, Consumatorul trebuie sa pastreze o copie a chitantei aferenta costului de expediere a produsului.
Costul pentru returnarea produsului catre Profesionist in cazul returului acceptat este suportat de catre Consumator, acesta putand sa-si aleaga una din modalitatile de expediere acceptate de Profesionist.
Atentie! Adresa mai sus mentionata este punct exclusiv pentru receptionarea coletelor expediate prin curier. Nu se predau colete in mod direct!
Dupa expedierea produsului cu informatiile obligatorii inscrise pe documentul de transport si cu indeplinirea "conditiilor tehnice obligatorii", Consumatorul va trimite Profesionistului decizia sa de retragere din contractul la distanta accesand modelul de declaratie aflat pe site-ul Profesionistului sub denumirea "Declaratie neechivoca de retragere din contractul la distanta", pe care o va completa si o va trimite separat pentru fiecare produs pe care l-a expediat deja catre Profesionist: foloseste butonul "Completeaza Cererea de Retur" accesand detaliile comenzii din sectiunea "Comenzile mele" , din contul tau de utilizator. In cazul in care butonul nu este disponibil in cadrul comenzii si te afli inca in termenul de 14 zile de la data livrarii, poti completa personal si trimite in colet o "Declaratie neechivoca de retragere a contractului la distanta".
Profesionistul va comunica fara intarziere Consumatorului confirmarea sa de primire a produsului returnat, pe un suport durabil, de regula prin intermediul website-ului in cuprinsul caruia Consumatorul are alocat un cont personal. Orice comunicari ulterioare intre Consumator si Profesionist se vor face doar in scris, pe acelasi suport durabil.
In cadrul Declaratiei neechivoce de retragere din contractul la distanta, Consumatorul va transmite Profesionistului obligatoriu urmatoarele detalii cu privire la returnarea produsului: datele de identificare ale serviciului postal ales, numarul si data documentului de transport al produsului, precum si datele de identificare ale chitantei aferente costului de transport suportat la expedierea produsului.
In cazul in care Profesionistul constata ca au fost respectati termenii si conditiile prezente, atunci Profesionistul va restitui Consumatorului contravaloarea integrala a produsului returnat, precum si contravaloarea costului de transport (exclusiv) suportat de catre Consumator pentru primirea produsului.
Contravaloarea de returnat Consumatorului va fi transferata direct in contul bancar comunicat de catre Consumator prin intermediul website-ului. Acest cont ar putea fi debitat cu o intarziere de 24-48 de ore daca este deschis la o alta banca decat cea care asigura platile in cadrul website-ului.
In cazul in care Profesionistul constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.
Daca Profesionistul constata ca produsul nu prezinta urme de deteriorare, de purtare sau de uzura, dar lipsesc caracteristici sau elemente obligatorii, atunci Profesionistul va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale Profesionistului se va decala corespunzator.In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.
Consumatorul se obliga sa achite Profesionistului costurile solicitate de acesta pentru serviciile prestate, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Declaratiei de retragere.
In cazul in care Consumatorul nu achita Profesionistului aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor, incepand cu a 6-a zi lucratoare Profesionistul va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in lipsa conformarii la termenii si conditiile prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre Profesionist pentru serviciile prestate, produsul va fi retinut drept garantie de catre Profesionist si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului.
Formularul de retur: https://www.gomadina.ro/formular-retur-produse
*) Termenii si conditiile generale si speciale prevazute in prezenta sectiune sunt in concordanta cu cerintele legale aplicabile contractelor incheiate la distanta.
**) Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta incheiat cu Profesionistul numai cu respectarea termenilor si conditiilor prezente. Un Consumator care nu se identifica cu Cumparatorul poate beneficia de dreptul de retragere doar daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente.
***) Prin "USP" se intelege orice unitate de service a produsului autorizata inclusiv de catre furnizorul international al produsului.
NOTE:
Doar persoanele fizice au dreptul de retragere din contractul la distanta.
In cazul returnarilor repetate, acestea pot fi interpretate ca Utilizari abuzive sau ca Incalcari conform termenilor si conditiilor website-ului. In astfel de situatii, Profesionistul poate bloca accesul la website al Utilizatorilor vizati, sau poate refuza onorarea comenzilor acestora.
Suport clienti Programul de functionare este de Luni - Vineri intre orele 9:00 - 18:30
0735 621 946 office@gomadina.ro