TERMENI SI CONDITII GENERALE SI SPECIALE*) PENTRU EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL LA DISTANTA INCHEIAT INTRE CONSUMATOR SI PROFESIONIST**)
Termeni si conditii generale
Potrivit actelor normative in vigoare:
In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare: de transport, de constatare, de mici revizii, de mici remedieri etc.
In cazul produselor ce au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic, pentru a inlatura contactul direct al agentilor alergeni cu pielea sau producerea de infectii si micoze, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vanzator conform prevederilor legale.
În cazul produselor din categoria Birotică & Papetărie, conform prevederilor legale, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vânzător dacă aceste produse au fost desfăcute și utilizate de consumator. Această măsură este implementată pentru a preveni utilizarea temporară și necorespunzătoare a echipamentelor, urmată de returnarea acestora după ce au fost folosite.
Profesionistul va acorda Consumatorului un drept de retragere conditionat de indeplinirea prevederilor OUG 34/2014.
Termeni si conditii speciale
Cererea de retur poate fi trimisa Profesionistului fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de 30 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.
Notă: Consumatorul are obligația esențială de a solicita returul în termen de 24 de ore de la recepție, în cazul în care constată că a primit un produs deteriorat. În lipsa acestei notificări imediate, returul nu va putea fi acceptat.
Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":
Produsele trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de OUG 34/2014.
Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii" existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator.
Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": factura de cumparare, certificatul international de garantie in cazul in care acesta a fost livrat Consumatorului la cerere, doar pentru uz in afara Romaniei****) si orice documente/accesorii/cadouri cu care a fost livrat. Va recomandam ca produsul sa fie insotit de ambalajul original.
Dupa completarea cererii de retur, Consumatorul va contacta curierul pentru a preda produsul ambalat care va fi expediat catre Profesionist.
Atentie! Costul de retur nu se restituie Consumatorului in cazul returnarii produsului prin alt curier decat cel desemnat de Profesionist.
Profesionistul va comunica Consumatorului confirmarea de primire a produsului returnat, pe un suport durabil, de regula prin intermediul website-ului in cuprinsul caruia Consumatorul are alocat un cont personal. Orice comunicari ulterioare intre Consumator si Profesionist se vor face doar in scris, pe acelasi suport durabil.
In cazul in care Profesionistul constata ca au fost respectati termenii si conditiile prezente, atunci Profesionistul va restitui Consumatorului contravaloarea integrala a produsului returnat.
Contravaloarea de returnat Consumatorului va fi transferata direct in contul bancar comunicat de catre Consumator prin intermediul website-ului. Acest cont ar putea fi debitat cu o intarziere de 24-48 de ore daca este deschis la o alta banca decat cea care asigura platile in cadrul website-ului. (Cont bancar pentru returnare contravaloare comanda* - vezi https://www.gomadina.ro/formular-retur-produse)
In cazul in care Profesionistul constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.
Daca Profesionistul constata ca produsul nu prezinta urme de deteriorare, de purtare sau de uzura, dar lipsesc caracteristici sau elemente obligatorii, atunci Profesionistul va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale Profesionistului se va decala corespunzator. In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.
Consumatorul se obliga sa achite Profesionistului costurile solicitate de acesta pentru serviciile prestate, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Formularului de retur.
In cazul in care Consumatorul nu achita Profesionistului aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor, incepand cu a 6-a zi lucratoare Profesionistul va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in lipsa conformarii la termenii si conditiile prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre Profesionist pentru serviciile prestate, produsul va fi retinut drept garantie de catre Profesionist si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului.
Formularul de retur: https://www.gomadina.ro/formular-retur-produse
*) Termenii si conditiile generale si speciale prevazute in prezenta sectiune sunt in concordanta cu cerintele legale aplicabile contractelor incheiate la distanta.
**) Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta incheiat cu Profesionistul numai cu respectarea termenilor si conditiilor prezente. Un Consumator care nu se identifica cu Cumparatorul poate beneficia de dreptul de retragere doar daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente.
***) Prin "USP" se intelege orice unitate de service a produsului autorizata inclusiv de catre furnizorul international al produsului.
NOTE:
Doar persoanele fizice au dreptul de retragere din contractul la distanta.
In cazul returnarilor repetate, acestea pot fi interpretate ca Utilizari abuzive sau ca Incalcari conform termenilor si conditiilor website-ului. In astfel de situatii, Profesionistul poate bloca accesul la website al Utilizatorilor vizati, sau poate refuza onorarea comenzilor acestora.